LANDI RENZO w O1 Twin Power - długie przełączanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wklicki
    Classic
    • 2010
    • 28

    LANDI RENZO w O1 Twin Power - długie przełączanie

    Witam,

    Moją O3 1.4 TSI przejechałem już ok. 5kkm i średnie spalanie w tym okresie według komputera mam 7,6, a według pomiaru tankowanie pod korek i obliczenie to wychodzi 8,3. Jakie wy macie spalanie w 1.4 TSI oraz czy tez tak komputera zaniża??
    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km


  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    #2
    LANDI RENZO w O1 Twin Power - długie przełączanie

    Witam,

    Może ktoś miał już podobny przypadek: Od jakiegoś czasu czas po którym auto przechodzi na gaz to loteria. Szczególnie po nocy - czasami wskazówka zbliża się już do 90 stopni i dopiero następuje przełączenie. Co dziwne - jak wracam z pracy, to przeważnie jest OK - czyli przełączenie po około kilometrze. Czy ktoś to oznacza, że czujnik temperatury nawala? Da się to jakoś domowymi metodami sprawdzić albo go wogóle wyłączyć?

    Inna sprawa to awaryjne przejście na gaz - nie wiem jakimi prawami to się rządzi, ale u mnie można odpalać awaryjnie tylko jak auto jest zimne. Jak próbowałem wymusić przejście na gaz po przejechaniu kilku kilometrów, to było to niemożliwe. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na centralce od gazu nic się nie paliło. Dopiero po uruchomieniu silnika odżywa. Czy to normalne?

    Komentarz

    • gregors
      Drive
      • 2010
      • 95
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Widzę z tego co piszesz to nie za bardzo wiesz o co chodzi z instalacją.

      Najpierw przejedź się do gazownika na przegląd i regulację bo po prostu może filterki pozapychane.

      Jak to nie pomoże to pewnie się coś psuje .
      Pozdrawiam GregorS

      Komentarz

      • Gnusma
        Drive
        • 2012
        • 90
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        U mnie gazownik odciął jeden kabelek ( podobno od czujnika temperatury ) i zaprogramował czasowe przełączanie sie na gaz, wczesniej miałem podobny problem a przełączanie na gaz to była loteria.
        Warsztat w którym to robiłem znajduje sie w Sosnowcu na ulicy Partyzantów 11, w garażach za KBO ... Polecam ( warsztat ma jak sie nie mylę autoryzacje Landi Renzo ) i jest tanio
        Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Re: LANDI RENZO w O1 Twin Power - długie przełączanie

          Zamieszczone przez romman
          Witam,

          Może ktoś miał już podobny przypadek: Od jakiegoś czasu czas po którym auto przechodzi na gaz to loteria. Szczególnie po nocy - czasami wskazówka zbliża się już do 90 stopni i dopiero następuje przełączenie. Co dziwne - jak wracam z pracy, to przeważnie jest OK - czyli przełączenie po około kilometrze. Czy ktoś to oznacza, że czujnik temperatury nawala? Da się to jakoś domowymi metodami sprawdzić albo go wogóle wyłączyć?

          Inna sprawa to awaryjne przejście na gaz - nie wiem jakimi prawami to się rządzi, ale u mnie można odpalać awaryjnie tylko jak auto jest zimne. Jak próbowałem wymusić przejście na gaz po przejechaniu kilku kilometrów, to było to niemożliwe. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na centralce od gazu nic się nie paliło. Dopiero po uruchomieniu silnika odżywa. Czy to normalne?
          do sprawdzenia:

          1. czujnik temperatury cieczy / nie ma symptomów pod VAGiem po prostu przekłamuje
          2. Jeśli 1 jest sprawny to termostat w BFQ jest elektrozawór i on jest zależny od czujnika temp.
          3. co VAG mówi po podłączeniu?

          Komentarz

          • krystiano
            Drive
            • 2013
            • 47

            #6
            u mnie ostatnio też zaczęło się tak dziać, ze przełącza się kiedy chce. podpiąłem do vcds-a dzisiaj i temperatury pokazuje dobre, błędów żadnych nie ma, w instalacji tez się nic nie pozmieniało.
            i teraz pytanie... temperatura przełączenia na gaz jest 40st. i ta wartość jest odczytywana z czujnika cieczy, czy jest jakiś czujnik na reduktorze i z niego jest odczytywana? i czy on tez mógł sie popsuć i jest do wymiany?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ale VCDS nie ma wplywu na ustawienia instalacji LPG. To tam jest wlasny czujnik temperatury przy reduktorze itd. W programie do obslugi softu gazowego widac podglad na zywo tempreatur gazu i wody
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1094
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                krystiano, Podepnij się VCDS-em i programem do LR i odczytaj wartości temperatury , a będziesz miał odpowiedź .


                Pamiętaj że temperatura na czujniku LR który jest przed reduktorem jest troszkę opóźniona w stosunku do czujnika silnika , bo jest on dalej ( oczywiście jak rośnie ) , ale potem powinna być już podobna ( no różnice pewnie jakieś będą bo to zawsze inne czujniki ale pewnie minimalne ) .

                Komentarz

                • krystiano
                  Drive
                  • 2013
                  • 47

                  #9
                  Zamieszczone przez Wojtenio
                  Podepnij się VCDS-em i programem do LR i odczytaj wartości temperatury , a będziesz miał odpowiedź
                  dzięki Ci wielkie za podpowiedż. zrobiłem dzisiaj diagnozę
                  otóż na całkowicie rozgrzanym silniku vcds pokazuje 88st, a czujnik na reduktorze 61. oczywiście w miare upływu czasu na biegu jałowym ta temperatura lekko rośnie, ale bardzo wolno i napewno do 80 nie dojdzie, podczas gdy przy tych 61 stopniach reduktor jest mega gorący. takze chyba wszystko jasne
                  orientuje sie ktoś jaki to dokłądnie czujnik, czy muszę do gazownika z tym jechać? bo oczywiscie wymieniac go trzeba na zimnym silniku, bo troche płynu poleci?

                  Komentarz

                  • Gnusma
                    Drive
                    • 2012
                    • 90
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zrób tak jak ja ...wywal go
                    Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

                    Komentarz

                    • krystiano
                      Drive
                      • 2013
                      • 47

                      #11
                      jakos nie do konca rozumiem, jak to u Ciebie działa? przeciez przełączanie następuje po osiągnięciu zadanej temperatury. jak mógł to zaprogramować czasowo? nie widzę takiej opcji w sterowniku

                      Komentarz

                      Pracuję...